Besin alerjisinin tedavisi var mıdır?

Yetişkin yaşlarda çok sık görülmeyen besin alerjilerinin bir kısmı çocukluk yıllarından itibaren devam eder bir kısmı da ileri ki yıllarda ilk kez ortaya çıkar. Çocuklukta başlayan besin alerjileri yıllar içinde düzelebilirken, yetişkinlikte başlayan besin alerjileri genellikle ömür boyu sürmektedir. Besin alerjisinde en önemli nokta reaksiyona neden olan besinden kaçınmaktır. Bilinmeden alınan gıdalarla oluşan reaksiyon için antihistaminikler ve kortizon içeren ilaçlar kullanılabilir. Ama bu ilaçlar ciltte kaşıntı, kızarıklık, kabarıklık gibi şikayetleri baskılar hayati tehlike yaratan alerjik şok oluşmasını engellemez. Nefes darlığı, tansiyon düşmesi gibi belirtilerin olduğu anafilaksi durumunda acil olarak hastaya adrenalin verilmelidir. Alerjik şok gibi ciddi alerjik reaksiyon geçirmiş kişilerin yanında adrenalin oto enjektörü bulundurması gerekir. Çocuklarda besin alerjisi için uygulanan oral alerji aşı tedavilerinden başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Yetişkinlerde bazı besin alerjileri içinde oral alerji aşılarının kullanılabileceği konusunda çalışmalar vardır. olen alerjisine bağlı gelişen gıda alerjilerinde polenler için yapılan alerji aşı tedavisiyle gıda alerjisinin de düzeldiği görülmüştür. Bunların dışında Anti IgE ilaç tedavisinin aşıların ve gıdaların tolere edilmesinde faydalı olduğu gösteren çalışmalar vardır. Eosinofilik sindirim sistemi hastalıklarında interlökin beşin işlevini ortadan kaldıran ilaçların etkili olduğu gösterilmiştir.