Alerjik rinitin yol açtığı hastalıklar nelerdir?

Alerjik hastalıklardan birisi olan alerjik rinit diğer alerjik hastalıklarda olduğu gibi birçok organ üzerinde etkileri vardır ayrıca birçok hastalıkla birlikte görülebilir. Alerjik rinit genelde Alerjik konjonktivit (göz nezlesi), Alerjik sinüzit veya astımla birliktelik gösterir. Burun akıntısı tıkanıklık hapşırma şikayetleri başladığında çoğu kez burun boğazda sınırlı kalacağı düşünülür ama hastalık sadece burun boğaz ile sınırlı değildir.

Gözlerde kaşıntı sulanma olabilir alerjik konjonktivite yol açabilir Yine aynı şekilde alerjik rinit ile birlikte sık tekrarlayan baş ağrıları veya sinüzit atakları görülebilir. Özellikle alerjik rinit ve alerjik sinüzit birlikteliği % 40 ları bulmaktadır. Postnazal akıntı yani geniz akıntısı renksiz burun akıntısı, burun tıkanıklığı, yüzde hassasiyeti (özellikle gözlerin altında veya burun üstünde), frontal baş ağrısı, dişlerde ağrı, öksürük ve ağız kokusu alerjik sinüzitte görülebilir. Alerjik rinit aynı şekilde alerjik otit atakları ile birlikte görülebilir. Effüzyonlu otitis media (EOM) : İşitme kaybı, çınlama, Vertigo yani baş dönmesi ve geceleri artan aralıklı kulak ağrısı ile kendini gösterir.

Alerjik rinitli hastaların ne yazık ki % 40 gibi yüksek bir oranında ileride astım gelişmektedir. Burun akıntısı burun tıkanıklığına sonrasında geniz akıntısına dönüşür bu süreç öksürük ile devam edip en son özellikle ailede de astım mevcutsa nefes darlığı, hırıltı şikayetleri ile birlikte astım olarak sonlanır. uyku apne gibi uyku bozuklukları, kronik yorgunluk, halsizlik, geceleri artan hipertansiyon ve çarpıntı gibi şikayetlerde alerjinin uzun sürede yapmış olduğu sorunlardır.